Herghelia Cislău – sub soarele arzător al lunii august

20160814_152353

Herghelia pare tăcută, ciudat de tăcută. Altădată, auzeam încă de la intrare  nechezatul cailor, foşnetul brazilor,- un tremur aşa, neliniştitor pe drumurile şi aleile care te duc spre grajduri şi pajişti.Caii sunt pe pajişti, dar foarte liniştiţi.

Aleea de conifere e la fel de tăcută, şi cu toate astea în aer se simte miros de toamnă. De idei, de furnicături ale versului, imaginaţiei.Dealurile par îndepărtate, într-o lumină uşor difuză, nestatornică. Dincolo de ele, o!, de câte ori nu am mers la stână, în zi sau în noapte. Ore, ore petrecute în mijlocul tradiţiei strămoşeşti.

Întotdeauna când ajung în herghelie – fac prezenţa, ca să spun aşa – intru în grajduri – da, Varlam, Tezeu, Odiseu… cai pur-sânge care au câştigat trofee de-a lungul timpului şi care stau la loc de cinste în birourile hergheliei.

2003

2003

Varlam are 22 de ani. Într-o toamnă, fuseseră aduşi în oraş mai mulţi cai în locul unde de regulă se ţine târgul  Drăgaica, pentru prezentare. Ploua mărunt. Şi nu m-am putut abţine, am făcut un galop uşor.

Ei, da!, cât romantism. Trebuie să iubeşti caii, echitaţia.Demult vroiam o …cameră aici, să scriu.Desigur, nu era o problemă.Să scriu în orice anotimp, în miez de vară, de toamnă, de primăvară, să mă plimb cu sania cu cai iarna.

Foşnetul copacilor de multe ori mi-a amintit de mine, de pasiunea de a fi eu şi de a-mi împlini dorinţa într-un galop.Sau mers la pas pentru a trăi istoria clipei.

1998

1998

Am călărit pe Valah, un cal alb superb, era al meu…frumosul meu cal alb. Am şi căzut de câteva ori.

De Vita – e blând, deşi data trecută a fost extrem,extrem de nervos. Dacă nu mă ţineam bine în şa…

Ieşim din aleea de conifere în pajişte, alergăm spre libertate…

Jurnal, 14 august,2016

 

Posted on August 15, 2016, in buzau and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

