Eu şi Ochiul

Am auzit că m-a căutat adevărul şi a vrut să-mi răspundă la întrebări. Nu doresc să-l văd… Ar trebui să intru în vizită la Timp să-i spun. Interesul meu pentru adevăr nu că a scăzut, l-am uitat. Mă joc cu nebunia zilelor fără rost, cu stabilirea relaţiilor de foi, de interes grupat. Am devenit prea nevolnic din cauza statului şi a conducătorilor. Şi totul se petrece sub aceşti nori.

Unde mă duci Doamne?Ce vrei să-mi araţi? Am trăit în păcat şi cu toate astea mă iei după Tine… Dar sunt copil, cum altfel ? Sunt copil şi sunt lângă Tine ca lângă un părinte, nu am puterea să mă opun sau să spun ceva. Mă duci încotro?  Ce vrei să-mi araţi?

Cum au venit toate astea…din senin. Plouă. Să nu uităm. Plouă. În spatele nostru, la oarecare depărtare ne urmăresc fiinţe de lumină care se consultă între ele şi devin foarte atente. Apoi ce văd… Leagănul Ochiului… Nu ştiam că Ochiul are un Leagăn. Şi ce Leagăn… Câtă lumină străluceşte din el şi cum văd  întreaga fiinţă pământeană. Cum o recunosc… E tăcere în jur, dar toţi sunt acolo. Sunt uluită şi vrăjită, apoi vreau să mă apropii, să-l ating puţin.

Ochiul e în Leagăn…Îmi văd fiinţa, dar cea matură… cum vinde din nou tot ce a avut şi încearcă să se înalţe, să discute cu universul şi să-i aştepte părerile. Apoi parcă aud o şoaptă care vine din Leagănul Ochiului. Primeşte-mă…Fă-ţi o foaie pe care să stau…Treci pe lângă lume aşa cum s-a spus…Nu  te înclina. Vremea aproapelui e aproape.(fragment, Fiii Gândului )

 

Posted on May 28, 2016, in literatura and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

