Revoluţia nobilă a literaturii

mă legăn
în studiul omenirii
admir cosmosul
dar şi pe mine
am în vene
atomul iubirii
Ne putem uita şi amuza de orice lucru, de noi înşine în suburbia asta numită viaţă.
Merg pe drum, drumul e simplu, de ţară şi sunt singură. Nu ştiu cu cine să mă războiesc azi, cu mine – să fiu mai bun, cu minciuna legală, socială, politică. Avem multă minciună şi prea puţină independenţă.
E greu să te educi în spiritul acestei societăţi, să renunţi la principii. Cred că mă pot exterioriza în infinit, pot promulga adevărul sau cel puţin seninătatea cu care îl doresc. Nu mă menajez ca autor, trăiesc în supliciul dorinţei de a vrea o lume mai bună.
În toată această sculptură umană adevărul mi se pare cel mai frumos. Iar eu mă deosebesc de toţi ceilalţi prin pasiune.
Am făcut parte cândva din dezamăgirea lui Omar Khayyam. Pentru că Omar Khayyam reprezintă revolta împotriva limitării cunoaşterii. Apropierea de acest mare şi fascinant poet îndemna la meditaţie – la condiţia tragică a omului în univers, nimicnicia vieţii, disperare, moarte, bucurie, cunoaştere, religie…
Eram fericită. Găseam răspunsuri la întrebări pe care mi le-am pus sau nu mi le-am pus…
Eu reverberez, eu întemeiez, eu nu m-am detaşat chiar aşa de tot de Omar Khayyam, aşa cum nu mă detaşez complet de mulţi alţi scriitori cu care exist. Nu mă păzesc de spiritele înalte care mă fericesc. Nu pot decât să revoluţionez, e revoluţia cea mai nobilă a literaturii.
Mă gândeam la tot felul de extazieri precoce, am fost fericit în ele pentru că în mintea mea se cocea ceva tandru.
M-am depresurizat.
M-am găsit în termele umane ca într-o contravenţie, devenisem contravenţional – eu cu mine însămi.
Uneori nu ştiu dacă exist sau mă prefac că admir omenirea. Nu ştiu, dar mă pot informa.
ora 10,43
Eu eram la cules prin teritoriile astea nebune, aşadar pot să mă leg de lume pentru că sunt la cules în teritoriile astea nebune…
Jurnal,2015

Posted on June 13, 2015, in literatura and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

