Probele desăvârşirii neamului

Vreau să plec la drum după floarea de salcâm, tânjesc după armonie. Este floarea copilăriei mele – una din ele. Curtea noastră era umbrită de salcâmi ce păreau seculari. În fiecare dimineaţă fugeam sub crengile grele de floare albă să mă trezesc la viaţă şi apoi să-mi încep umbletul pe uliţă de parcă ştiam că trebuie să mă definitivez.
Trebuie să încep o eră nouă – a florii de salcâm.
Nu, nu mă scuturam niciodată de această floare, picurau peste mine petalele ei, eram înfiorat de mister, şoapte ale cunoaşterii, confuze încă,dar îmi dădeau târcoale. Şi floarea se scutura…
De ce sunt ? de ce exist ?
Nu întrebam pe nimeni dacă e la fel de revelat de salcâm aşa ca mine, eu mă consideram fericit. Reînnoit.Fraternizat brusc cu minunile naturii, cu farmecul ei nestins.
Eram parcă în probele desăvârşirii neamului.Mă ţineam de floarea de salcâm să-mi parcurg temele legăturii.
Eram dospit în floarea de salcâm şi-mi propuneam o sabie a adevărului, a luminii, preafericirii în cuvânt.
Îmi dau drumul în toate minunile lumii, mă înfăşor în gradul ei, sunt alb, pregătit, odihnit.
Aveam dimensiunile ei spirituale… pentru aşezarea în care am locuit, dimineţile în care mă trezeam şi o priveam fericit şi ştiam că este lumină, viaţă, dar şi insingurare…
Ea defineşte starea mea de bine, de concept. De fantezie. Şi acum o privesc cu toată dragostea, mă vitalizez lângă ea. Aşa mă leg de rădăcina neamului, floarea de salcâm nu m-a ostoit, m-a împlinit.

..
În fond ce căutam ?
Spovedania în cuvânt. Acesta e ritualul meu, altul nu am, şi sunt fericit că pot deveni mai bun. Nu pot să mă leg de o vietate mai plină decât cuvântul, armătura lui.
Floarea de salcâm mi-a creat cultul pentu neam şi atitudine.

Posted on May 16, 2015, in literatura and tagged , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

