Revoluţia tălpilor desculţe

Trebuie sa fac o revoluţie în satul în care m-am născut, să-i uit numele şi apoi să-l dezvolt citindu-mi membrele. Nu voi şti altfel că alunec în graiul lui, pe uliţa pe care am cunoscut clipa. Mă întindeam în minunatul meu trup mergând, aşezându-mă pe pietre şi întrebându-mă de ce atâta neţărmuită grabă de a mă mişca, a mă uita la soare şi la dealuri. De a sta la geam să privesc timpul. O, cum îl priveam… Înţeleg mai mult acea aplecare insinuantă a crengii de măr pe care vântul o lăsa să-i ating crengile şi fructul. Din ce minune simţeam că vine… Parcă mă alegea să merg pe lângă el, să mă sărute. Timpul acela avea formă şi mă iubea.
Cum să dau îndărăt din această lume căpătată? Din farmecul ţinutului omenesc? Mă îndreptam spre lumea puternică a plugului, a fărâmiţării pământului în mii de bucăţi şi mii de nuanţe. Trebuie să ne amintim pentru a ne aşeza din nou în pragul casei în care ne-am născut.
O stare de bine parcă îmi curge printre degete. Vreau ogorul din care fac parte strămoşii mei. Am cumpărat acest ogor din mii şi mii de ani, am cultivat şi crescut.
Revoluţia din satul meu trebuie să fie comunicată. Va fi cu neamuri multe, o revoluţie a purtării tălpilor desculţe. Revoluţia tălpilor desculţe o să devină nume, o ofensivă a ritualului în trup luminat, a aducerii în grai a tuturor luminilor.
Va fi o revoluţie fascinantă. În satul meu vor veni trupuri peste trupuri. Vor fi frunţi noi, de aplecare.(fragment Fiul din copcă,CorectBooks)

Posted on March 28, 2015, in literatura and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

