Răsărit de soare şi cafea

O, ce de vreme…
ce multă vreme este
eu scriu
şi mă rezem de tine lume
eu scriu
şi vremea mea te-ajunge
lume
nu plânge
zâmbeşte celui care te atinge

Dimineaţă de februarie. Privesc un superb răsărit de soare în timp ce beau cafeaua. Pe cerul gri, încă molcom, adormit, răbufnesc, dintr-o culme a infinitului parcă, nuanţe roşietice. Trăiesc câteva clipe, se amestecă, apoi, încet, se estompează… Gonesc spre un adevăr al universului. Soarele se iveşte viu, ca focul.
Nu pot să ridic glasul decât ca să lupt, să orânduiesc, sau cel puţin să clarific o stare. Vreau să fie mai bine. Eu nu mă oblăduiesc ca să stau bine, liniştit, lupta e calea pentru aflarea adevărului.
Să ţinem de graiul neamului – şi nu e o idee la cafea sub impresia unui răsărit, e forma în care poţi să te manifeşti, să crezi. Nu pot uita mândria neamului meu de a fi mai bun, tolerant…
Am supoziţionat lumea mai întâi, am reevaluat-o mai apoi, m-am dus în adâncul ei ca s-o ating. Îmi adun memoriile despre lume şi despre mine.O lume care mi-a dat glasul ei, haina, m-a atins şi am atins-o. O lume în care mi-am exprimat fervoarea şi opţiunea de a fi.
Ce răsărit …
A visa, a pregăti armonia din care sunt… Nu mă tem de doruri, vreau doruri. O, şi am atâtea forme de dor … să alerg pe pajişti, să mă înmiresmez cu miros de dac şi de opincă, să aud păsări cântând…
Nu poţi să nu alegi aceste minunăţii, adevăruri care stau la tine acasă şi ar vrea să le vizitezi mai des, să le aduci pe culmile gândurilor neamului.
Nu poţi opri dumnezeiasca prefacere, închinăciune.
Februarie, 2015

Posted on March 7, 2015, in literatura and tagged , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

