2015 – Anul lui Ion Gheorghe

ne-om uita la zile
ne-om uita la nopţi
ne vom învinge dorul de poeţi
dinainte ne-am putut opri
pentru a gusta fericirea de a fi

Ce metaforă e viaţa…
Citesc Memorii de Ion Gheorghe. Cât mă cuprind aceste vorbe… Mi-am dat seama, mai crunt, în ce mizerie morală trăim, ipocrizie, propăşirea nonvalorilor… Suntem, în continuare, în vadul groazei.
Un poet care-mi place mie şi-n suflu căruia mă regăsesc şi parcă cedez sub povara cuvintelor, faptelor, undelor de geniu. E poetul Ion Gheorghe. Acel cuvânt care-ţi dă şansă, putere edificatoare, să ieşi din străveziul tău tumult. Ce ne trebuie să omologăm fericirea? Cuvânt. Perpendicular pe gândul meu, pe starea mea a venit Cuvântul poetului. Misterul şi densitatea tronează în acest spirit drept, frondeur, având parcă cele mai bune arme ale convingerii şi supunerii, dar, din păcate, apare ceva, aşa, din neant, o vrajbă, un ins, o pledoarie împotrivă-i pentru a-l minimaliza, contesta. A marginaliza elitele e o trăsătură a unora care conduc vremelnic, din păcate, acest neam.
Să trăieşti mitul ăsta – al pietrelor, a unei întregi arheologii care ne-a pregătit istoria, găsite pe dealul meu – dealul Istriţa. Dealul vieţuirii mele…
Poete, trebuie să mă recunoşti. M-am născut la poalele dealului Istriţa, sunt acolo, venit din vremea care a înmărmurit în veacuri istoria, dar m-am născut, am trăit, am alergat pe deal şi văi…Cadou din ceasul acesta de aramă vin.
Am vrut să strig mai mult despre această esenţă a dealului meu şi parcă nu am putut, dar iată, poetul Ion Gheorghe mă compensează.

Posted on December 28, 2014, in cultură and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

