Confesiune la ora eternului adevăr

La uşa mea bate adevărul şi trebuie să-mi schimb hainele.

Am fost în întâia lume a adevărului şi am cunoscut tandreţea. Nu pot decât să-mi îmbrac chipul cu adevăr, să-mi măsor încălţările să nu mai fie lungi şi să le scap din picior pe stradă.

Adevărule, dă-mi din mulţimea pe care ai văzut-o Tu. Vreau s-o sărut, să-i port haina. În după amiaza asta de toamnă sunt alertat.

Rup o crenguţă de timp, am nevoie de ea, de fapt, e o ramură de măslin, văd tânăra mea generaţie de locuitori, îi văd şi-i salut. O, totul e detensionat, totul. Sunt vremit, sunt preafericit.

Se desfac punţile adevărului pe care voi trece, trebuie să merg, să-mi întreb fraţii, să călăuzesc mulţimea, s-o satur. Eu fac faţă mulţimii numai dacă am adevărul în mine.

Am avut restaurări peste restaurări şi m-am lăsat îmbunătăţit, dar redimensionat ca om. Uneori mă zbat într-o fărâmă de timp, dar când ies mă pulverizez în mulţime şi-mi dau scutul jos. Nu pot să mă deosebesc de toate întâlnirile cu mulţimea, mă vindec şi mă reprogramez. Cad cu privirea peste mulţimea fumegândă, arşita soarelui, culesul porumbului, leagănul copiilor. De tot ce înseamnă adevăr mă leg ca să mă înmulţesc şi să dau rod.

Mulţimea mă ispăşeşte.

Vreau să-mi atârn coşul cu poame în ograda omului. Nu, nu închid graniţa iubirii, sunt deschis şi neînarmat, nefiresc de blând, optimist, deşi plouă, unii învrăjbesc vorbele, te studiază. Fireşte, e o aventură să fii printre ei, să porţi haine însăilate. (fragment Jurnal,2014)

Posted on October 18, 2014, in literatura and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

