Cei care cred în Cuvânt…

Sâmbătă, 10 mai, am fost invitată de dl.Stefan Teodor Cabel la şedinţa Cenaclului AntePortas. O invitaţie pe care în sfârşit am reuşit s-o onorez. Am urmărit activitatea acestui Cenaclu încă de la înfiinţare şi mi-am dat seama câtă dorinţă de poezie există. Am încurajat orice acţiune. Mi se pare firesc când vezi atâta efervescenţă creatoare…Laura Cozma, Dana Biţeanu, Dinu Petruţ şi mulţi alţii. Poeţi tineri, extrem de tineri, care bat la porţile Cetăţii. Apoi, în sprijin a venit şi dl. Marafet Constantin care a editat Antologia Cenaclului AntePortas, Paşi în Cetate… , adică cei care cred în Cuvânt şi vor să-l urmeze.

Am asistat la un fel de Şcoală a poeziei . Se citeşte, se adună păreri. Se dezvoltă diverse subiecte despre literatură, evoluţie spirituală. O atmosferă extrem de încântătoare. Plus o disciplină care dă şi mai multă greutate momentelor lirice.Fără patimă literară, se interceptează acele trăiri care configurează spiritul scriitorului şi îl formatează prin gânduri, sfaturi, timid sau îndrăzneţ.

Cel care contribuie la succesul cenaclului este Teodor Cabel – un om despre care vroiam să scriu demult. Pentru că eu nu scriu doar despre scriitori, ci şi despre oameni.Un poet care lasă lumea prăvălită în ură şi mercantilism şi aduce în vers prospeţime, lumină,speranţă. Mă refer la poemele din Merg mai departe…. Un om foarte generos şi implicat în literatura buzoiană, care… merge mai departe… la Cenaclu AntePortas. Şi merge destul de îndârjit, să apere şi să ajute tinerele talente. În atâta egocentrism, mi se pare că trebuie să ai destul curaj să promovezi valoarea, să nu-ţi fie frică de ea. Şi el îl are.

Cei care cred în Cuvânt… îşi caută drumul literar,desigur… acel drum despre care vorbeşte şi Teo Cabel în poemele sale, care defineşte, vindecă, individualizează. Iar unora chiar le prevăd un drum literar deosebit.

 

 

Posted on May 16, 2014, in cultură and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

