Farmecul corespondent – taigaua

Întâia clipă de dragoste pe care ai dăruit-o a fost reformă.

Da, eram sub imperiul visului taiga în miez de iarnă, cu frenezia cailor albi venind spre mine, apoi mulţimea întâlnită, domesticită de venirea asta ciudată. Nu voi învinge niciodată taigaua. Nu pot să mă hrănesc decât cu asta, să fac configuraţie mondială strecurându-mă pe sub ulmi în blănuri albe sub un cer sticlos. Voi venera dragostea, amorul îndestulat, în timp ce ne aşteaptă un ceai fierbinte la samovar şi o poezie de Puşkin. (Într-o vreme mi-a plăcut Maiakovski până la desfrânare. Credeam în el şi în bunul popor. Trezindu-mă apoi sub vişini cu miraculosul Cehov şi a sa Livadă de vişini ). Arta devenea surplus, fantezie…

O, să nu fim sceptici. Trecutul e frumos, faimos…Am vrut să mimez libertatea, dar m-am oprit într-un pasaj opus. Cât de insinuantă devine realitatea uneori. Cât a prilejuit tovărăşia şi compunerile din mediul rural.

Nu, să nu stricăm acest farmec corespondent – taigaua. Sunt retrăiri ale genului din care facem parte.(fragment)

Posted on April 25, 2014, in literatura and tagged , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

