Noile primăveri

Vine primăvara şi sufletul de poet tânjeşte după toate…Speranţa este libertatea supremă. De aici încolo noile primăveri mi se vor alătura mie. Îmi vor aparţine…
E primăvara în care îmi dau jos chipul cu o uşurinţă extraordinară, e ca o folie pe care o îndepărtez şi se pierde în vânt. Mă ţin pe pajişte, mă ţin aproape de om, simt viul în mine cu o putere de nestăvilit, răsăritul soarelui mă hrăneşte. Simt nevoia s-o iau de la capăt, să-mi spun povestea trăită în neam. Şi dorinţa de a fi mai bun. De la deal şi de la munte omul vine spre mine.
Da, grăiesc ca un povestitor fascinat de memoria mea, de istoria din care vin, de lumea care m-a creat. Mă deplasez pe drum vioi, primăvara pare o muzică sau mai degrabă o muză, vreau să scriu poezii şi să văd cum plesnesc mugurii.
Oh, cât urmăresc mugurii… Privindu-i îmi dau seama de dansul lumii, de muzica ei falsă şi nu mă pot abţine să nu lăcrimez. Ating mugurii… câtă răcoare! Mintea mea se odihneşte brusc pentru că trebuie să merg mai departe şi să fiinţez. Mugurii mi-au dat într-o clipă viziunea pământului înfierbântat în care ogoarele ard iar cerul se întunecă.
Mă opresc la un colţ de drum pentru că vreau să privesc lumea şi să-i ascult foşnetul. Apoi să-l preiau, să-l trec dincolo, la ai mei şi să le povestesc. Am trecut pe lângă muguri, m-am alăturat de ei şi am văzut. E atmosferă de sărbătoare şi lumea se agită pe pământ. Vorbesc despre Iisus şi jertfa Sa. Şi abia aşteaptă să dănţuie şi să mănânce. Să facă din nou bani şi să-şi cumpere plăceri.( Fiii Gândului)

Posted on March 29, 2014, in literatura and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

