E vremea…

în care poţi să concepi un mare obiect pe care să-l adori
Neliniştea mea se acutizează fără frumos, fără a-i vedea însuşirile.    Fără a fi programată pentru a-l trăi.
Fug în fundul grădinii. Simt un mare destin în mişcare.

Stau în fundul grădinii cu seminţele alături, cu trecerile prin timp şi sunt pregătit. Privesc. Sămânţa se vântură. Sămânţa m-a pătruns cu dor dintr-un strat de emoţie secret. Cea mai radicală mişcare  a speranţei e că vom cultiva din nou şi ne vom apropia din nou.
Sămânţa e strigătul de ajutor, ocrotitoarea noastră, m-a făcut să ies în grădină când aşezările sunt liniştite. Sămânţa purtată de eroii noştri este trecerea în infinit, vom vedea cămările în care a fost coaptă şi apoi răspândită.
Da, sămânţa… mă privesc pe sub ea, mă întorc pe toate feţele şi sunt mai frumos…. Sămânţa e din mantia noastră.
Stau în fundul grădinii. E linişte. Primesc o foaie albă pe care trebuie să scriu. Ritmul meu este încet, se adună ideea, conformaţia ei. Sunt gata să mă dovedesc cu acte în regulă – cuvântul.
În grădină totul pare obişnuit, luminat. Totuşi liniştea e aparentă pentru că eu sunt privitorul. Simt şi o severitate. De fapt, stând aici trec prin lume, nu sunt al ei, o privesc doar. Taina primirii foii albe e un alt timp, altă fiinţă. De mine vin să se lipească alte lucruri, ca un magnet.
Mă apropii de cuibul porumbeilor, pun mâna pe el. Le glăsuiesc, ce ciudat…
Stau lângă cuibul de porumbei, sunt atâtea de povestit. Porumbeii   ascultă cuminţi, e captare între noi. Linişte prin grădină. Se aşează parcă timpul, accept memoria ca orice grădinar.
Porumbeii sunt atenţi. Părăsim grădina, plecăm la drum. În zborul nostru ne adunăm de pe membrele omului.
(Fiul din copcă, fragment, CorectBooks)

Posted on March 20, 2014, in literatura and tagged , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

