Roua primei dimineţi

Aşezarea fiecăruia e o nuanţă…
Plecam la vie. Prin iarba umedă de rouă coapsele mele se strângeau, deveneau fierbinţi, fugitive. Albe de natură. Fugeam prin iarbă ca să mă compun. Fiinţa de lângă mine îşi pierdea conturul, însemnătatea. Dacă însă o privesc, înţeleg că ştie precis cine e – nu e cu mine. Pe ea o vor toate lucrurile comune, nu se izbeşte de firul ierbii.
Vreau să fug în fiecare dimineaţă prin iarba înrourată.
De fapt, revolta nu este decât dorinţa de împăcare, pentru că mi-am adus aminte de  ceva foarte trist, din copilărie.
Veniseră în sat la noi nişte ţigani argintari. Fuseseră găzduiţi de o vecină care avea curte mare. Acolo, zile în şir meşteşugeau în voie tuciuri, vase, bijuterii.
Ţiganii mei aveau căruţe cu coviltir – scăparea de sub control a bunei ordini. Libertatea şi-o concepeau singuri. Mersul lor e abstract, mânuit pe ici-colo de ceilalţi. Ei nu vor să fie în rândul oamenilor, se dedică altor plăceri. Ţiganul este omul elementului său şi-n clipa aceea nu trebuie să-l deranjezi. Vocea, gândurile, îi sunt îndreptate spre propria lume. Ţiganul este o trimitere istorică pentru a învăţa să fim toleranţi. Are tumult specific, nu vă îndoiţi de existenţa lui.
Chinuită de dorinţa de a avea podoabe m-am dus la ei  şi le-am cerut să-mi facă o pereche de cercei dintr-un bănuţ de argint pe care îl aveau părinţii bine pus în casă. Ţiganii au lucrat cerceii – păreau două bobiţe superbe de rouă, dar nu aveam găuri în urechi. Pentru că totul era un secret şi doream cu orice preţ să port bijuterii mi-am lăsat pătrunse urechile cu acul pe care una dintre ţigănci îl mânuia cu abilitate. Am primit cerceii, dar nu am putut să-i port imediat. Urechile s-au înroşit, infectat şi cu greu mi-am revenit.
Da, toate provin din ele însele. E o formă a necuviinţei  mele. Şi totuşi mă doare profund, de parcă cineva m-ar vinde într-un târg al nesăbuinţei.
Anotimpul secret, CorectBooks ( fragment)

Posted on March 13, 2014, in literatura. Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

