Ograda

Port povara lumii şi a stelelor, dar îmi place. Si ce e mai frumos decât să porţi povara lumii şi a stelelor? Să  te lasi vrăjit de tot ce este în ogradă?
Am circulat şi eu prin ea ca orice ins, am dat firimituri la găini, am privit cocoşul şi în sinea mea răzbea mai aprig dorinţa de bine şi frumos. Să calci bătătura cu fulgi…
Ograda trebuie vorbită, spălată, acoperită de gânduri nobile. În ogradă găseşti istoria lumii omeneşti, acolo vieţuieste,  se hrăneste, îşi spăla cearşafurile şi se aşeaza sub grindă ca să se odihnească. Am trecut de atâtea ori prin grădina omului şi m-am proptit de garduri…
M-am trezit în ogradă în zori şi m-am umplut de foşnetul ei, am pus lucrurile cap la cap, să mă adap din această locuinţă pământească. E ograda omului, culcuşul lui. Ograda e prilejul de a face fericit Cuvântul, pe mine însămi, pentru că am umblat desculţ prin ea.
Este clar – locul copilăriei nu poate fi abandonat, acolo am căpătat definiţii. Ce mai pot spune în veacul ăsta pe care nu ştiu dacă să-l numesc de singurătate sau de apropiere? Aş vrea să fie apropiere, gânduri bune,nu vreau să mă simt singur într-un veac luminos, pe care l-am ştiut, am vrut să-l arat. Nu, nu e veacul singurătăţii, e veacul apropierii.
Trebuie să merg să sărut Omul încă o dată. Vreau să descriu mirajul lui, ograda în care s-a născut.     Ploaia…
Ştiu, ploaia şi cu mine, eu cu ploia, ce mai contează? Am fost împreună, a fost bine, în ploaie, pe văi şi dealuri, eram eu, dezlegat de orice constrângere umană. Eram in ograda…
Nu te opri graţie divină să-mi dai mustul tău, amestecul de bine. E bine să grăim adevărul chiar dacă nu ştim decât foarte puţin despre el, e bine să grăim pentru a avea ograda aproape. M-am educat în spiritul unui adevăr pe care trebuia să-l cunosc, nu puteam să vieţuiesc altfel. Eram în toată această lume mai puţin obosit dacă ştiam adevărul.
Bună ziua, Adevărule… Sunt eu, mi-e dor de tine şi de Cuşma Ta.
Iunie,2013

Posted on January 3, 2014, in literatura and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

