Scutul sensibilităţii

O zi neprihănit  de frumoasă, de istorică. Aş alerga pe câmpuri ca o frunză, nu m-aş aşeza nicăieri, doar aş săruta pământul…Vreau să mă bucur de această fericire ca de o mântuire. Vezi întreaga înfăţişare a lumii şi fugi în frenezia literelor magice. Ne-am statornicit pe câmp şi ce am făcut? Boarea mulţimii nu trebuie să conceapă eroi, ci să-şi dezvolte cultul. Nu am rezistat ideii de afecţiune a naturii. Mă furişez în ea, trăiesc cumplit. O să fim răscroiţi de evenimente şi o să ne dăm seama cât de penibili am fost.
E căldura unui anotimp sublim – plouă, tună, apoi apare curcubeul. E mare seducţie sufletul omului. M-aş îngrădinări pentru a primi ploaia. Să trec timpul pe sub mantia siguranţei. Lumina e puterea absolutului. Cine nu vrea să trăiască această clipă cu consideraţii sigure?
Apoi mi-e dor de pustiul rusesc. Nu-l desfiinţaţi, am cotizat prea mult. Oh, cât m-am opus tentaţiei şi totuşi am crezut în ea. Am vrut să percep ardoarea cazului, alinierea la masele largi,sărace.

Vreau să particip la războiul de lămurire. E o adiere suspectă de libertate. Libertatea trebuie să existe nu să se facă prin mărturii…Minciuna e adusă la căpătâiul nostru şi slujită. Fariseii se poartă cu feţele absorbite de adevăr şi lumină.

Am luat măsuri antirachetă şi ne-am intersectat cu voinţa lumii. Dar nu ăsta e scopul. Măsurile antirachetă pun în pericol propria putere de aterizare asupra lumii. Ar trebui, o vreme, să vorbim doar despre arme. Ce înseamnă ele? Să lăsăm cadrele fine la o parte şi să asamblăm motoare cu viteză mare de reacţie şi purgatoriu.
Mă înspăimântă teoriile care justifică totul.

Trăiesc ca un meteor şi caut adevărul. Cert e că altceva nu ştiu ce să fac. Asta am strigat de au răsunat văile.(Azi vom trece Rubiconul,2007)

Posted on December 22, 2013, in literatura and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

