Drumul unei simţiri divine

Mergem prin  Ţara Haţegului, o frumoasă regiune. Drumul alunecă lin când la deal când la vale. Printre tufe de mure şi culegători localnici. Oprim, gustăm, plecăm.
Ţara Haţegului – leagănul neamului nostru.
Ne îndreptăm spre Mănăstirea Prislop la mormântul lui Arsenie Boca, cel mai mare duhovnic, hăruit în toate.
Pe măsură ce ne apropiem, zona devine din ce în ce mai aglomerată, traficul greoi, ambuteiaje. Mai sunt 2 km până la mănăstire, dar nu se mai poate înainta. Câtă lume vine …
Urcăm dealul Prislopului pe jos,alături de alţi pelerini –  evlavioşi şi smeriţi, având ghivece de flori  în braţe pentru a le depune la mormântul sfântului.
Un pelerinaj pe care părintele Arsenie Boca l-a prorocit înainte de a se stinge…A ştiut că se vor umple dealurile de lume.
Tăcerea munţilor te pregăteşte pentru ceva special…
La intrarea  în mănăstire ţi se dă un şal pe care trebuie să-l porţi. Aşa e regula.
Ne oprim la izvor. Apa e bună, rece,tămăduitoare. Parfumul brazilor, al magnoliilor foarte îmbietor… Un loc îmbunătăţit spiritual de prezenţa atâtor credincioşi. (Pe  lacul din apropiere plutesc bani de hârtie de un leu.Nu înţeleg de ce).
Continuăm urcuşul domol spre mormânt. Mirosul de pădure devine tot mai plăcut. E o pace naturală.
Mormântul lui Arsenie Boca se află în cimitirul din dealul mănăstirii într-o poieniţă înconjurată de pădure şi de culmile blânde ale munţilor, împodobit cu flori proaspete, mir, crini. Şi un aer divin.
Este extrem de aglomerat, oamenii stau la rând pentru a ajunge la căpătâiul sfântului,să se roage în faţa crucii de lemn …
Dintr-o dată parfumul florilor te înfioară. Eşti dincolo de profan. Răscolit…
Am trecut printre morminte şi am privit… Toate gândurile acestor fiinţe plecau spre harul lui, se cumulau cu speranţa în bine, împlinire.
Ce timp ne adună în această poiană unde se adihneşte acest mare martir… prigonit pentru ideile lui, hulit, alungat din mănăstire, dezbrăcat de straie. Sfântul Ardealului nu a încetat să existe ca fiinţă spirituală, să transmită peste timp adevăr, pioşenie, emoţie divină. Arsenie Boca e vraja din care nu poţi ieşi.
Vă vor cerne…
Şi ne-au cernut…

Coborând de la mormântul lui Arsenie Boca am avut o mare tristeţe – nu puteam să uit chipurile acelor oameni. Câtă durere şi speranţă…
M-am oprit din nou la izvor să beau apă.,. e atâta nevoie de curăţenie, să spălăm toată murdăria spirituală în care vieţuim fără să vrem.
La mormântul lui Arsenie Boca nu am putut să mă gândesc la mine, ci la ceilalţi şi să mă doară durerea lor. O am cu mine, o port. Durerea unui om nu trebuie aruncată la gunoi, ci păstrată, oblăduită. Da, imi amintesc durerea oamenilor de la mormânt…
Nu, nu murdăriţi locurile acestea – ar trebui să scrie …sunt locuri sfinte, unde durerea e vie şi nu aveţi ce căuta. Treceţi cu lăcomia voastră de averi şi lux dincolo…
Toată această viaţă cu lume nu poate să te lase indifierent.
Trebuie să fii lângă ei, să-i mângâi doar privindu-i, să te rogi, să-i porţi cu tine în amintire.
Este multă nevoie de iubire. Prea multă. Pentru că ai fost acolo, ai intrat  în vibraţia durerii lor şi trebuie s-o strigi.
Am privit acel loc sfânt şi am ştiut că putem fi mai buni. Am stat să văd, să mă repun în drepturile mele de a lupta, ajuta. O să înţelegem că o lume nu poate fi cumpărată cu bani şi minciuni.
La mormântul lui Arsenie Boca e  puritate, parfum, credinţă… E drumul unei simţiri divine pe care trebuie să-l facă oricine, dar să nu fie fariseu.
P1030773

 

 

 

 

 

 

 

P1030775

 

 

 

 

 

 

 

P1030778

 

 

 

 

 

 

 

P1030779

 

 

 

 

 

 

 

P1030782

Posted on September 1, 2013, in cultură and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

