Cetatea Deva

Dacă  te afli în Deva, nu poţi evita Cetatea Devei –  un loc istoric foarte interesant.  Construită  pe un deal înalt, pe locul unei aşezări dacice este menţionată documentar in anul 1269. Pe parcursul mai multor secole, este reşedinţă feudală – stăpânită de voievozi,regi,principi -,  închisoare, garnizoană. Este, de asemenea, ocupată de Soliman cel Mare în 1557, asediată de iobagi 1784 în timpul răscoalei lui Horia, Cloşca şi Crişan, distrusă de o explozie a depozitului de muniţie în anul 1849. Multe alte momente istorice grele şi-au lăsat amprenta asupra ei.
Şi totuşi,  atrage turişti.
De la poalele cetăţii urci,  destul de  abrupt cu telecabina şi cu ceva emoţii  aproape 300 m inclinat,  dar în siguranţă. Cetatea se află   în restaurare, înconjurată de schele de lemn şi poduri improvizate pe care se circulă cu atenţie. Se ajunge într-o curte interioară de  unde se poate vedea bine forma, zidurile înalte de apărare, groase – care vorbesc  despre asedii, lupte, turnuri de apărare, dependinţe gospodăreşti, ferestruici, bolţi.
Ruinele sunt atractive, te strecori printre mormane de pietre –  atenţie la vipere se spune -, le-am căutat, dar nu am văzut decât o şopârlă.
După ce am coborât din Cetatea Deva am avut o stare spirituală excepţională,pe care nu o am în orice loc – de pace, lumină, care persista şi mă făcea cu totul excepţional în simţire. Am  mai avut o trăire aproape la fel  când am fost în zona dacică de la Năeni.
Este clar că în Cetatea Devei m-am încărcat cu energii pozitive, mai ales după un drum lung şi obositor.

P1030687

 

 

 

 

 

 

 

 

P1030715

 

 

 

 

 

 

 

P1030697

 

 

 

 

 

 

 

P1030706

 

 

 

 

 

 

 

P1030708

 

 

 

 

 

 

 

P1030720

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Posted on August 25, 2013, in cultură and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

