Secolul cu viţă de vie şi lumină

A sunat abaterea, alerg pe pajişti. Sunt cuprins de un sentiment de delimitare faţă de spaţiu. Am senzaţia că mă desprind de pământ şi caut disperat ceva de care să mă agăţ. Parcă nu sunt cel de odinioară, din societate…
De undeva, din conţinut sau din neantul bleu văd apropiindu-se cu o viteză uluitoare un corp astral. Are forma unui curcubeu, dar fără culoare. Se apropie şi-mi dau seama că ceva nu e în regulă. Aştept îmărmurit, cu o bruscă certitudine – îmi primesc execuţia.
Dar următoarele secunde concretizează o frumoasă şi măreaţă revelaţie – corpul astral pare a fi un secol viitor plin de lumină.
…îl privesc coborând cu aceeaşi viteză, nu-i bănuiesc traiectoria. Şi totuşi vine spre mine… cade voluntar sau involuntar chiar în pieptul meu. Lovitura e atât de instantanee şi răvăşitoare încât mă cutremur.
…secolul viitor al luminii. Te sperii, nu ştii ce să crezi, ţi s-a părut, ai hiperbolizat vreun gând… Nu, e acolo în tine, vâlvătaia lui deja te mistuie. Începi să crezi că lovitura acestui secol e reală. Câtă lumină, cât drum…Tresar de spaimă şi responsabilitate. Cum să primeşti şi să duci lumina unui secol ?
În clipa asta eşti frământat în lumină, culoarea ei. Ştii cum este, cadre de măsluire ajung la tine, eşti măsluit ca să te mişti,să respiri, să ajungi la performanţa mentală de a trăi şi dărui. Acum vei plânge pentru certitudine. Mamă terestră, ia-mă în braţe pentru că îţi port straiele…
Apoi mâinile…se lucrează în vârful ramificaţiilor mele, se face activitate de fiu, de fiică în grupul în care trăiesc. Parcă prevăd externarea. Omul nu poate fi controlat decât cu lumină, prin lumină.
În acest secol  eu mă uit la mine, dar nu mă văd în întregime, ci parţial alcătuită din viţă de vie în amurgul căreia se storc strugurii şi se bea vin. Da, se bea vin.
(fragment din Azi vom trece Rubiconul,CorectBooks)

Posted on May 26, 2013, in literatura and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

