Europa, mon amour

În ultimul timp auzim tot mai des cuvântul antieuropean. Cine are ceva de comentat, e antieuropean. Şi nu este bine deloc, pentru că drumul nostru este către  Europa. Fireşte, nu ai cum să fii antieuropean pentru că eşti în Europa, nu în  Asia. Poate anti UE şi asta e altceva. Dar ce ne propune nouă UE să fim? După ani de zile de trai mărunt şi speranţă slabă?
Să ne fie frică sau jenă să fim antiUE când suntem discriminaţi economic, social, politic? UE trebuie sancţionată prin poziţii ferme şi demne atunci când ne prejudiciază interesele. Şi nu am fi singura ţară nemulţumită de această stare care a culminat cu austeritate, şomaj, sărăcie. De asemenea,asistăm tot mai mult la discriminare rasială.  O campanie împotriva noţiunii de român. Mai au să  atace  drepturile teritoriale şi totul se va sfârşi.
Să-i liniştim pe cei care se agită – suntem în Europa şi aici vom rămâne, nu plecăm nicăieri. Intimidarea cu antieuropenismul nu ne face mai umili sau supuşi. Am fost destul.  Nu sufăr de extremism, asta duce la şovinism, şovinismul înseamnă ură de rasă ceea ce pentru mine e inadmisibil.
Am călătorit în Europa. Nu am avut şi nu am o problemă în a sta lângă alte rase. Am vorbit, mâncat, dansat… Niciodată nu am privit omul ca pe o altă rasă sau religie, ci ca pe un aproape . Dar…  e firesc să am şi eu naţionalismul meu.
Europa s-a simţit bine  de-a lungul secolelor, când a venit la noi acasă şi i-am dat ce-am avut  mai bun pe masă. Am fost generoşi, ospitalieri. Acum  suntem ca râia, vor să se spele de noi şi să nu ripostăm. Dar drumul demnităţii nu e bun? Oare mereu naţia asta să sfârşească în disperare, sărăcie?  Unde am ajuns? Nu cumva în umbra noastră se ţes istorii de vrajbă?
Punctul culminant vor fi teritoriile  pierdute în stare democratică. Nu, nu sună prăpăstios, aşa se prefigurează lucrurile. Repet, Europa e dragostea mea, chiar nu pot locui pe alt continent. Europa s-a clădit pe spinarea noastră – prin imperii- cum să nu o iubesc.? Ce sursă de venit am fost şi suntem! Ce cotizaţii! Dar ni se spune că trebuie să  mai aşteptăm…mai avem de…mai vedem…
Europa, dragostea mea,  nu pot fi împotriva ta. Te-am întreţinut prea mult, nu mai fi atât de aspră. Nu fi cadână…ceri mereu favoruri…ţi-am dat destule bogăţii, aur să porţi în veacuri. Trebuie să te jenezi un pic, altfel, îţi arătăm istoria, forma în care ai supravieţuit în lux şi putere. Ti-am dat şi bacşiş.
Eternă Europa  şi eu vreau să mă încălzesc la focul tău legendar, dar nu mai fii setoasă de putere, nu prigoni cu reformele tale stupide.Noi suntem în Europa pentru că asta e rădăcina noastră.

Posted on March 26, 2013, in Uncategorized and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

