Să ducem războiul umanist

Războiul umanist mă face din nou febril, corespunzător  luptei. Nu am lăsat speranţa să-mi cadă din sân chiar dacă m-am prăbuşit. Fiecare strămoş e chemat să fie aici,  adus să-şi privească neamul şi ţinutul. Suntem mai buni, mai noi şi eu întovărăşesc toate aceste minuni care se petrec pentru ins. Sunt călăuza unui adevăr de perspective nobile. Vom scrie istoria neamului nostru şi o vom păzi cu Gândul.
Am istorisit cum m-am trezit în Cuşmă şi am muncit. Cum am ascultat Adevărul.Libertatea mea constă într-o mare discuţie despre Adevăr, despre opincile pe care El le poartă. Despre fruntea Lui puţin aplecată spre ogorul cu grâne. Ne ştie povara şi lacrima. Avem nevoie de acest sublim care se cheamă Adevăr.
Trebuie  să dăm tot ce e mai bun pentru a învinge lăcomia.M-a strigat acest locuitor – care e omul – să nu-l las, să-i fiu alături şi  să-i chem fraţii din pribegie.Da, şi eu vreau să-i văd alături, să închidem porţile sărăciei, să trăim liniştiţi pe povârnişul nostru unde pasc mieii.Vom avea legi noi pentru om, el nu va mai avea sapa în spinare. Va rămâne atât de puţin din ograda în care a vieţuit…
Nu mai e nimic de câştigat în această bătălie decât adevărul simplu. M-am suit pe cele mai înalte trepte ale universului, dar m-am întors şi am privit spre lume. Răzvrătirea mea a ţinut de căutarea adevărului, seminţiei lui.
Trecem la om, la gulerul lui, la toată această viaţă de rug şi foame. Ne îndreptăm spre glasul cu rezerve stelare. Ne anunţăm strigătul pe fiecare cale, dăm bolovanii la o parte din calea omului ca să ne vadă şi atingă.Suntem în straiele celor din Cuşmă.
După vederea adevărului trebuie să fim alţii, să ne chemăm semenul mult mai aproape.

Posted on March 5, 2013, in literatura and tagged , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

