România, dăltuieşte-ţi speranţa căci Chipul lui Dumnezeu este cu Tine

Da, ne menţinem adevărul în suflet pentru că nu ne va părăsi. Coşmeliile în care ne-am trezit dimineaţa se vor prăvăli în neant, iar noi nu vom mai face configuraţie. Am trăit prea multă durere în Cuvântul acesta, deşi a fost al nostru. Nu o să ne mai stingem, nu.
O, mi-e sete de atâta istorie cât nu am văzut şi nu am auzit stând pe propriile picioare. Mi-e sete de tot ce e năvalnic în mine şi de necuprins. De tonul meu de odinioară în care mă răzvrăteam, dar ştiam de unde să iau verbul şi unde să-l pun. Cum să-mi corijez frenezia? Mi-e sete şi iar mi-e sete. Sunt tare flămând de adevăr. Regret nespus că m-am mândrit cu câteva lucruri pământeşti.
Să dăm Cuvântului originea de care se bucură.
Pe un perete albastru al lumii stau verbele de duh ale mântuirii.

 Se revarsă Cuvântul în Opincă
şi glasul nostru devine străbun
sună buciumul salvării
pe pământul nostru
nu vom fi străini

Trecutul –  cu toate misterele  unui gând nou, a unei graţii divine. Nu pot să-mi aleg cuvintele de fericire aşa sunt de emoţionat. Iubirea este mai mult decât un început, este o credinţă. Nu capeţi adevăruri dacă nu te laşi sedus de ele.
Când se răstălmăceşte durerea neamului pe noi fronturi de lovituri ce să faci? Toată durerea secolelor s-a antrenat în speranţa de a fi liberi, demni, curajoşi. De a fi la noi acasă cu sămânţa de adevăr pe care o purtăm. Vreau să fiu părtaşul  aceastei lumi la care mă gândesc mereu,  gonit de speranţa de a o vedea  pe culmi. Speranţa e nutrită şi orânduită.
E o zi închisă de toamnă, cerul  fumuriu, dar se deschid şi bolte de lumină.  Iluziile noastre trebuie să fie indiciile spre bine, spre restituirea acelei reforme spirituale în care am crezut. Principiul meu  a fost să mă ghidez după cei mai nefericiţi şi săraci decât mine, nu după cei bogaţi şi fericiţi. E cea mai înaltă simţire şi educaţie a spiritului meu, a regăsirii mele ca om. ( fragment din şi Tatăl).

 

Posted on November 27, 2012, in literatura and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

