De la licurici

Se lasă amurgul. Umblăm în vârful picioarelor ca să nu tulburăm iarba pe unde se furişează licuricii. Îi contemplăm, pregătiţi de amor în întunericul cel mai aspru. Ni se cuvine asta după ce am făurit o axă a vredniciei – am purtat blană de bizon, am dansat cu lupii şi ne-am oprit la aceste mici cartiere în care falnicul licurici inundă lumea cu lumina lui. O lumină aşa de puternică încât putem deveni extratereştrii. Suntem îmbrăcaţi în taloane de participare la războaie, ne amplasăm rapid de pe un teritoriu pe altul, acolo unde e de distrus ceva.
Mi-e frig şi fug. Mă pot excita în orice clipă de atâta minciună şi fac cel mai aprig scenariu de amor.
Dar ce facem cu această excitaţie prelungită în care nici Europa nu ne poate salva pentru că am siluit-o cu reorientări? Ne împodobim cu răvaşe, începem arta. Marea artă. Dacă avem o frământare trebuie să facem un videoclip, să-l vadă poporul.
Şi toate numai de la licurici.
Licuriciul se poate rectifica printr-un canal de absorbţie care irigă agricultura noastră. Trebuie să fim acolo pentru a crea elogiul mondial al superputerii. Utilizăm forţa pentru a crede în noi. Moartea se suprapune cu elocinţa discursului. Omul a fost şi este negociabil fie că se află în Vietnam, Afghanistan sau Europa. Gloria superputerii constă în gloria morţii, a vrajbei impuse. Căutătorii de aur şi petrol sunt cei mai buni în materie de morţi. Şi cu toate astea, niciodată nu vor atinge etapa puterii absolute, pentru că nicio naţiune nu poate fi în situaţia de rezervă a altei naţiuni. (Azi vom trece Rubiconul, 2007).

Posted on November 13, 2012, in literatura and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

