Glasul Cuşmei

Sunt în Cuşmă. O ploicică măruntă şi blândă de mai mă răstoarnă şi mai mult în grădina omului. A fost o zi călduroasă. Pe un cer gri cenuşiu, alb,azuriu a apărut un curcubeu de o frumuseţe covârşitoare… Am tresărit şi m-am uitat încă o dată spre ograda neamului. I-am privit opinca, glasul…
Avem mai multă istorie decât credem noi şi vulturii care au planat deasupra noastră. Avem Cuvânt. Avem şi straie. Nu putem abdica.

Glasul Cuşmei
Nu mai umblu cu mine, ci cu ogoarele
strigă după noi bobul de grâu şi floarea soarelui
Nu vă îndepărtaţi…
rămâneţi să cultivaţi…
E şansa de a fi din nou împreună
de a ne lega de pajişte, de culturi şi de soare
Nicăieri nu am văzut gâze şi fluturi
alergând atât de frumos ca pe aceste ogoare
În viile noastre dragi răsar speranţele
nu fugiţi de neam, de ţară…
S-a râs de neamul nostru şi gloria lui
s-au dat la gunoi idealuri
s-a făcut toamnă de atâta durere
neamul a căzut de pe culmi
Mă uit la opinca lui şi plâng
Suntem aici din vremea în care
s-a născut Primul Cuvânt
Rămâneţi români
căci multe se vor întâmpla în curând

Îmi pun Cuşma pe cap şi sărut ogorul…
În Cuşmă m-am născut şi am trăit Adevărul

Prin Cuşmă alerg şi nu vând… Să nu părăsim opinca şi nici s-o vindem. Cât ogor avem la îndemână şi cât altoi. Da, sunt un ins care priveşte zarea şi se cutremură de frumos. Să  punem rezerve de trai în calea omului, să nu-l mai năpustească durerea, reconfigurarea mondială şi stresul bunurilor.

Nu, omul nu a fost creat să fie plugul  cuiva. Nimeni nu vine pe această lume dator sau vândut. Vine liber.

 

Posted on May 23, 2012, in literatura and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

