Printre miliarde de inşi

Exist printre  miliarde de inşi şi nu mă tem.
Trăim lumea şi cusurul ei, dar trebuie s-o trăim nu s-o exterminăm. Să facem un culcuş decent al existenţei. Aceste miliarde de inşi (inutile  după unii)pot recâştiga dreptul de a exista şi supravieţui dacă luptă. Mi se pare că în acest moment crucial planetar cel mai mare pericol este să fii indiferent, să stai pasiv. Nu mai avem de ce să stăm ascunşi aşteptând ca cineva să schimbe ceva. Singura schimbare reală o poate face marea omenire. O altfel de lume pentru fiecare om.Cei care au crezut că deţin ştiinţa în politică, economie şi pot conduce planeta nu mai reprezintă garanţii şi nici interes.
Nu mă îndoiesc că aceste miliarde de inşi, victime ale lăcomiei şi nepăsării  nu pot reuşi. Furia de a trăi decent şi egal în lumină trebuie să scoată pe oricine în stradă. Nimeni nu trebuie să se simtă vinovat că există, că e în plus, că statul cheltuie prea mult cu el. Că e inutil, într-un cuvânt. Locuiesc printre toate aceste limbi ale pământului şi nu mă vindec de dorinţa de a fi aproape, a însemna ceva pentru semenii mei. Să ieşim din acest maldăr al mizeriei, să nu mai elucubrăm în ea.
Ne domină absurditatea unei puteri mondiale, cooptată pe nimicirea principiilor şi existenţa altor naţiuni. Nu pot să cred decât că nu mă pot teme de nimic. Nevoia de a cere schimbarea se multiplică, ne inventăm din nou, suntem mai curajoşi, plini de speranţă pentru că ştim să luptăm.
A face parte din miliarde de inşi nu este aşa, orice conjunctură. Refuz să cred că cineva îmi poate pune oprire pe speranţă. Crezul nostru trebuie să oprească în loc lumea o clipă şi s-o apere.Să creadă. Îmi place să mă leg de toate aceste miliarde de inşi şi să exist alături.
Peste noi se lasă perspectiva Adevărului, a însuşirii lui, ne vom combina cu Adevărul. Lăcomia va rămâne într-o zi fără prieteni. Trăiesc printre aceşti inşi şi nu aş putea să-i extermin nici măcar cu o privire sau insinuare. Privesc zenitul şi ştiu că dincolo de el există  miliarde de suflete care pot fi încoronate cu iubire, pace sufletească . Şi strigătul meu de iubire trebuie să treacă peste zenit. Să priveşti dincolo, la tot ce-i omenesc. Eu vreau să fiu printre muribunzi şi fără niciun regret. Nu sunt captivul lăcomiei, deci nu mi-e teamă. Sunt însufleţit de miliardele pe care nu le cunosc, dar vreau să fiu aproape de ele. Nu-mi este de ajuns  să calc acest pământ, trebuie să lupt.
Da, pot să mă uit în orice punct din zare pentru că acolo este aproapele meu. Nu mai pot să las din urma mea decât iubirea, să vină orice flămând. Printre aceste miliarde de inşi am sperat şi eu.
Da, să trăim sub forma iubirii de aproape nu a stigmatizării individului. Gândul de a fi aproape nu se termină niciodată, el se revitalizează, regenerează pe chipul meu şi nu pot să nu-l ataşez şi eu pe chipul celuilalt.
Da, să împingi această furie a iubirii către ceilalţi. Este furia trecerii în Iubire.
Da, m-am costumat în Ins ca să vin aproape şi să ascult, să trăiesc în ograda lui. Da, voi fi mereu printre aceste miliarde de oameni, nu de bani.

Posted on March 14, 2012, in literatura and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

