Cine a urâţit România ?

S-au grăbit să spună : ce urâţi suntem la fasole! Dar cine a  a adus poporul la limita disperării? Cine promulgă mereu legi care fac această naţie din ce în ce mai urâtă şi mizeră?
Manifestările de 1 decembrie mi-au lăsat senzaţia unui bâlci greu de suportat. Oficialităţi scrobite, fals pătrunse de sentimentul naţional (care nu se potriveşte cu măsurile antinaţionale), depunere de coroane în aplauze sau huiduieli ( de bună seamă huiduia opoziţia pentru că în rest poporul e foarte mulţumit, o duce bine), câte un veteran de război rătăcit, curioşii, euforicii şi cei ce aşteptau cel mai important eveniment – mâncarea de fasole cu ciolan.
Parada militară – frumoasă ce-i drept, dar din păcate, ca şi politicienii se afla într-un mare contrast cu poporul care aştepta fasolea. De ce ne e ruşine cu acest popor care se înghesuie la fasole, cine l-a adus în starea asta? Eu nu spun că românii sunt perfecţi, sunt ca orice altă naţie, cu bune şi cu rele, (românul nu e chiar o fire revoluţionară, îi lipseşte curajul, iar resemnarea lui duce până la sacrificiu, ceea ce desigur nu e bine. Pentru că resemnarea  înseamnă un viitor umilit şi pentru  alte generaţii). Dar să nu fugim de faţa urâtă, să nu ne ascundem, că noi nu suntem ca ei, suntem altceva. Dacă eram altceva şi ei aveau ce învăţa.
Feţe revoltate – ce ruşine le-a fost cu poporul flămând la fasole, mai ales cei crescuţi într-o clasă socială incomparabilă cu mulţimea, zic ei. Le e greu să scoată capul în lume cu aşa naţie.
Când am fost la Paris, în primul magazin am fost  întrebată: rusky? La început am avut o clipă de ezitare, mai ales că  imaginea României era foarte proastă datorită unora. Şi imediat am avut curajul să spun de unde sunt. Cu tărie, demnitate, calm. Nu s-a întâmplat nimic, nu mi-a întors nimeni spatele şi pe unde mergeam spuneam veselă că sunt român pentru că acest rusky parcă se lipise de mine.
Poporul român da, e urât pentru că e flămând. Cu ce să se mândrească acest inşi care vieţuiesc în sărăcie ? S-au tăiat pensii, salarii, s-au închis spitale, nu sunt locuri de muncă, i s-a luat totul, orice şansă de supravieţuire. Ce prosperă e corupţia.  Şi ne mirăm că amărâţii se închesuie la fasole, că ne e ruşine cu ei…
Se spune că în timpul celui de-al doilea război mondial, Picasso primind vizita unui ofiţer neamţ acesta a exclamat  în timp ce privea Guernica: Tu ai făcut asta? Nu, voi aţi făcut-o ! a răspuns marele pictor.
Voi aţi adus poporul român în halul ăsta de ruşine şi umilinţă, voi.Aduceţi poporului demnitate, bunăstare, decenţă şi nu o să vă mai fie ruşine. Eu nu mi-aş permite să râd de români, mi-ar fi jenă că nu pot face nimic ca să-i ridic din starea asta. Aşa se respectă România. Aşa se ridică ea la rang de demnitate.

Posted on December 6, 2011, in social and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

