Imnul deşteptării

E vară
E pulbere de soare şi cânt
E totul cum nu a mai fost pe pământ
Primire în traiul străbun
Nu o să creadă nimeni cât de bun sunt
Deşi m-am copt la focul străbun
Nu pot să am gând care să nu fie
iubit pe pământ
Nu pot să am grai care să nu fie slăvit
M-am apropiat de tot ce e mai sfânt
omul golit, umplut cu vânt…
Cum toate se aşează la locul lor şi ştim
ce trebuie să luăm
sau să lăsăm în gând
Nu voi avea linişte până ce nu pătrund
în cel mai fierbinte gând
în cel mai glorios cuvânt
Da, am arme de legământ
nu este nimic de vândut pe acest pământ
Am rostul pe care l-am avut
este timpul în care mă văd lucrând
prea toate m-au făcut să plâng
şi să le ascult
Ridic mâna să fiu văzut
să se ştie că încă ascult
chiar dacă, acolo unde sunt, sunt rănit
să se ştie că mă revăd cu voi în gând
deşi nu mă întreabă nimeni de unde sunt
n-am să pot trăi decât spunând :
Eşti aproapele meu şi nu te vând
Chiar dacă mi-e frig şi nu sunt acoperit
Eşti aproapele meu şi vreau să te cânt
Aproapele meu şi gura de rai în care sunt
Martirul din mine se retrage cântând :
Deşteaptă-te tu, om de pe pământ !
Iubeşte-ţi Tatăl şi crede în Cuvânt !
Să fim unul şi acelaşi pământ
Nu te mai apropia de zeii care te vând.
Oh, ce căldură este pe acest pământ !
Dar ce sete mi-e de Cuvânt…
Cuvântul e temeiul legii pentru ca sunt
Istoria pe pământ este un viu gând
Din toate vremurile mele ascult
Sunt cutremurat de Cuvânt.

(Imn pentru Republica Iubirii Celuilalt)

 

 

Posted on September 24, 2011, in literatura and tagged , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

