Dealurile Istritei

Stând întins pe dealurile Istriţei  văd frumuseţea viilor şi mă satur de tot ce este omenesc în mine. Ce continuare stranie a existenţei, să mă leg mereu de ceea ce a fost, de locurile pe unde am trecut şi simţit vatra timpului şi a strămoşilor mei. N-am să rog pe nimeni să slăvească Gloria poporului meu. Am să-l rog însă să bea un pahar cu vin din cramele adevărului. Avem datoria să le vorbim strămoşilor prin faptele noastre. Toate darurile acestui popor strigă după tine, trebuie doar să te întorci, să le vezi faţa.

Graţie acestui popor sunt atât de frumos şi lumesc. A livezilor din care savurez cel mai bun şi zemos fruct. Fruntea mea este de astă dată mult mai amplă, mai genială şi stufoasă. Pot să ridic în slăvi poporul, să-i dau graiul constelaţiei mele. Am rezistat în aşezarea lui şi acum îi dau forma care trebuie să-i corespundă.

Sunt rămas în timp şi păstrez frumuseţea neamului din care vin. Azi închin cu zeii un pahar din licoarea strugurilor. Mă leg de mii şi mii de cazuri pe care trebuie să le dezvolt. Eram cum nu se poate mai febril şi mai plin de om. Domnul meu mi-a dat timp să mă uit peste plapuma omului. Să am graţia convieţuirii şi să-i dau aproapelui praful nostru stelar. Trebuie să gust toată istoria şi copilăria ei. E o frumoasă zi de  sfârşit de august, răcoroasă şi liniştită ca un amurg, ca o trecere lină spre o fiinţă mai bună. Nu avem voie să fim nefericiţi. Frumoasa zi  mă îmbie la plăceri omeneşti şi la fantezii. Soarele e arzător şi strugurii copţi. Câtă splendoare! Ştiu şi mai mult din cine mă trag şi cum a fost posibil totul.

Posted on August 28, 2011, in literatura and tagged , , . Bookmark the permalink. Leave a comment.

Leave a Reply

